miercuri, 9 mai 2012

De la "Fata cu un dragon tatuat" la Stieg Larsson si trilogia "Millennium"

       Stieg Larsson(15 August 1954 – 9 November 2004) a fost un jurnalist si scriitor suedez, care a devenit cunoscut in urma publicarii trilogiei "Millennium"- romane politiste- publicate postum. Pana in anul 2008, el era al doilea autor suedez in ceea ce priveste vanzarile dupa Khaled Hosseini. In 2011, trilogia "Millennium" inregistra vanzari de pana la 65 de milioane de exemplare, ultimul volum - The Girl Who Kicked the Hornets' Nest devenea cea mai vanduta carte in Statele Unite in anul 2010.
       Incep prin a spune ca "pasiunea" mea pentru aceasta trilogie a inceput intr-o seara, cand, neavand altceva mai bun de facut (exceptand faptul ca acasa ma asteptau teancuri de foi in care se regaseau cursuri ce ar fi trebuit invatate), am hotarat impreuna cu cativa prieteni sa mergem la film... Nestiind exact ce sa alegem, ne tot contraziceam in fata casei de bilete, timp in care am observat ceva ce mi-a atras atentia... un afis mare pe care scria "The Girl with the Dragon Tattoo". Bineinteles am zis: "gata, la asta mergem!" ; ceilalti au cam strambat din nas initial-filmul dura aproximativ 2 ore si jumatate- pana cand au acceptat.
        Am ramas toti impresionati de faptul ca, desi a durat atat de mult, nu ne-am dat seama cand s-au scurs cele 160 de minute. Am ajuns acasa cu gandul la fata "ciudata"-personajul principal si ma tot intrebam de ce filmul a avut acel sfarsit. Am intrat pe internet si am aflat ca este ecranizarea primei parti a unei trilogii suedeze, care a fost tradusa si in romana. Astfel am ajuns sa imi cumpar cartile...
       






Adăugaţi o legendă




Un comentariu:

  1. Genial personaj - cel american: slefuit profesional; cel suedez, autentic (multumim pt detaliile la obiect)

    RăspundețiȘtergere